zapraszamy do kontaktu 24h na dobę
601 299 390/697 614 660
Konsolacja w domu, czy w restauracji? Zalety i wady obu rozwiązań
organizacja-stypy

Pogrzeb bliskiego jest dla wielu osób bezpowrotnym zamknięciem pewnego etapu w życiu. Dlaczego warto zorganizować konsolację? Po wymagającym czasie związanym z organizacją uroczystości wspólne spędzenie czasu z bliskimi przy stole jest pokrzepiające zarówno dla ducha, jak i dla ciała. W organizacji stypy nieoceniona jest pomoc domu pogrzebowego, współpracującego m.in. ze sprawdzonymi zakładami gastronomicznymi. Dzięki niej pogrążona w bólu rodzina będzie mogła skupić się na pogłębianiu relacji rodzinnych, powierzając kwestie związane z organizacją spotkania profesjonalistom.

 

Spotkanie w gronie najbliższych

Jest przyjęte w polskiej tradycji, że po pogrzebie wokół rodziny gromadzą się krewni i przyjaciele, aby służyć wsparciem i pocieszeniem. Niektórzy przybyli w tym celu z daleka, więc zapewnienie im możliwości odpoczynku przy ciepłym posiłku jest bardzo miłym gestem. Często też stypa jest rodzajem upamiętnieniem zmarłego i okazją do wspomnień. Jak zorganizować konsolację, która pozwoli godnie uczcić bliską osobę i zacieśnić rodzinne relacje? Nie jest to łatwe zadanie, ale przemyślenie kilku kwestii pomoże podjąć odpowiednie decyzje.

Warto przemyśleć kwestie organizacyjne i finansowe

Zwyczajowo stypę organizują najbliżsi krewni. Jednak dla wielu osób przygotowywanie przyjęcia w domu jest zajęciem ponad siły, zwłaszcza z uwagi na bolesną stratę, którą właśnie przeżywają. Co warto jeszcze rozważyć, planując konsolację?

  • liczbę osób – kilku krewnych może spotkać się w mieszkaniu, ale dla kilkudziesięciu konieczne jest zarezerwowanie sali,
  • środki finansowe – jeśli są one skromne, zamiast obiadu można podać kawę i ciasto,
  • czas – własnoręczne przygotowanie poczęstunku może zastąpić catering,
  • transport żałobników do lokalu – tutaj z pomocą może przyjść dom pogrzebowy,
  • własne samopoczucie – organizacja konsolacji jest piękną tradycją, ale nie obowiązkiem.

Zalety i wyzwania związane z organizacją stypy w domu

Przebywanie w bezpiecznym, domowym otoczeniu może w wielu przypadkach wydawać się lepszym sposobem na organizację stypy niż pójście do restauracji. Jest to dobre rozwiązanie w przypadku kameralnych uroczystości, na które została zaproszona niewielka ilość osób, a równocześnie znajdą się chętni do pomocy krewni. Spotkanie rodzinne w miejscu związanym z ukochanym zmarłym, pośród pamiątek, może być pięknym doświadczeniem. Żeby skupić się wyłącznie na jego przeżywaniu, można do domu zamówić jedzenie lub pełen catering z kelnerską obsługą.

Konsolacja w restauracji – najważniejsze za i przeciw

Obecnie coraz więcej osób woli decyduje się na przyjęcie w restauracji. Rozwiązanie takie jest zdecydowanie najbardziej wygodne, wiąże się jednak z wyższymi kosztami. Organizując stypę czy konsolację, warto rozważyć ulubione miejsce zmarłego albo lokal specjalizujący się w tego typu przyjęciach. Istotne jest zagwarantowanie pewnej intymności, aby nic nie zakłócało rodzinnego spotkania. Menu z reguły obejmuje zupę, drugie danie, ciasto i kawę czy herbatę. Warto postawić na klasyczne, polskie dania, jak barszcz z krokietem, rosół, de volaille, zrazy oraz popularne surówki, albo też powszechnie lubiane dania włoskie.

konsolacja-dla-najblizszych

Pomoc w organizacji stypy ze strony zakładu pogrzebowego

Dzięki współpracy ze sprawdzonymi firmami z branży gastronomicznej, większość domów pogrzebowych jest w stanie pomóc w organizacji stypy, konsolacji lub uroczystego obiadu dla żałobników. Warto wziąć ich sugestie pod uwagę, ponieważ nie każdy lokal nadaje się na takie uroczystości. Powinno być to miejsce z godną zaufania obsługą, emanujące ciepłem, ale też powagą oraz zapewniające spokój i możliwość odizolowania się od innych gości. Można też zasięgnąć rekomendacji co do firm cateringowych, które dostarczą i zaserwują smaczne posiłki w domu, a następnie wyręczą gospodarzy w sprzątaniu.

Dom pogrzebowy w Siedlcach

Od ponad 30 lat świadczymy kompleksowe usługi, związane z organizacją uroczystości żałobnych. Oferujemy szeroki zakres usług – od załatwienia spraw formalnych po przygotowanie kwiatów i oprawy muzycznej. Zawsze staramy się uwzględniać wszelkie życzenia i oczekiwania rodziny, o ile jest to możliwe. Zaufani pracownicy najstarszego prywatnego domu pogrzebowego w Siedlcach pozostają 24h na dobę pozostają do Państwa dyspozycji, gotowi służyć radą i profesjonalnym wsparciem, również w sprawach dotyczących zaplanowania stypy.